dimecres, 22 d’octubre del 2008

Els mitjans digitals

Durant la visita que he realitzat a les diferents webs dels diaris digitals he destacat les principals característiques en els diferents apartats:


Maquetació:

Pel que fa a la maquetació cal destacar que es molt similar en tots els diaris digitals que he estat observant. A la part superior un menú horitzontal es l’encarregat de classificar i dividir les notícies segons la secció a la que pertanyen. La majoria disposen de un menú de notícies de última hora on es veuen les notícies redactades recentment. El sistema de maquetació utilitzat estar pensat per facilitar la lectura de la qual, per tal no es d’estranyar que el fons de pantalla sigui generalment blanc o de colors clars.

En la majoria dels diaris la informació esta estructurada en dues o 3 columnes i aquesta estructura crea una certa sensació de ordre.

Interactivitat:

La interactivitat dels diaris digitals es veuen representades per seccions d’opinió que permet als lectors donar la seva opinió sobre moltes notícies, enviar fotografies, respondre enquestes, trobar adreces de blocs o participar en diferents fòrums.

Multimèdia:

Un altre punt a tenir molt en compte es la quantitat de recursos audiovisuals que hi trobem com la gran quantitat de imatges, arxius de video i audio i el paper important que juguen al complementar la notícia de manera que apart de aportar molta més informació i credibilitat també creen en l’usuari un grau d’entreteniment important a l’hora de llegir la notícia.

El 3.24 i L’Avui son els diaris digitals que més material audiovisual ofereixen amb una qualitat d’imatge acceptable i una velocitat correcte.

Publicitat:

La publicitat en els diaris digitals es un dels apartats on podríem notar una evolució gran en quan a quantitat i qualitat. Cada cop la publicitat es més audiovisual i a l’hora es més agressiva. Hem passat de veure petits requadres en els menús al punt de accedir a la web principal i veure un anunci en pantalla completa. La veritat, crec que es una vergonya i a l’hora molt efectiva. Una vergonya perquè t’obliga d’alguna manera a veure l’anunci i molt efectiva per el mateix cas. Jo l’anomenaria publicitat imposada. A la Vanguardia o el Periodico aquesta publicitat es fa evident, mentre que a L’Avui la quantitat de publicitat baixa, i això es bo i envejable.

Com a conclusió final podríem dir que tant la interactivitat com els recursos multimedia son bastant equiparables en tots els diaris i la maquetació també sol ser semblant. Pel que fa a la Publicitat en molts casos es excessiva i això crec que dificulta i empobreix la navegació i el nom del diari.
Guille